Klienci

Aktualności2

Jesienny makijaż według Sephora

Jesienna odsłona makijażu według SephoraW tym sezonie Sephora lansuje drapieżny look oparty na mocnym, wielowymiarowym makijażu oka. Mamy też nową odsłonę kreski na górnej powiece oraz wyraziste pierzaste brwi na pierwszym planie.

 
Jesień w home&you

Jesienne nastroje w home&youZobaczcie jesienne propozycje stylistów home&you, którzy – jakby przewidując pochmurną aurę – rekomendują aranżacje pełne rozweselającej zieleni i subtelnej koronki.

 
Reklama
AddThis Social Bookmark Button
Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w święta
środa, 12 kwietnia 2017 09:24

Czy święta zawsze oznaczają dodatkowe kilogramy? Jak przetrwać Wielkanoc i nie przytyć? Konrad Gaca, znany specjalista żywieniowy, który odchudził tysiące Polaków, podpowiada, jak uniknąć nadprogramowych kilogramów w tym szczególnym czasie.

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaŚwięta Wielkiej Nocy powinny upłynąć w atmosferze spokoju i wypoczynku. Ci, którzy walczą o doskonałą sylwetkę na lato często jednak obawiają się pokus świątecznych smakołyków i przybrania na wadze, dlatego święta stają się dla nich pasmem wyrzutów sumienia. – Moi pacjenci często boją się o to, jak przetrwają święta. Martwią się, że przez wszechobecne smakołyki kuchni tradycyjnej przerwą dietę i zniweczą cały sukces w odchudzaniu, jaki do tej pory osiągnęli – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, twórca metody Mądrego Odchudzania Gaca System. Tłumaczę wtedy, że wszystko zależy od nastawienia i… planu. Wiele osób oddycha z ulgą, gdy dowiaduje się, że święta można spędzić w wersji fit i dzięki temu nie martwić się o swoją figurę.

 

Konrad GacaOto 7 zasad Konrada Gacy, które sprawią, że w te święta nie przytyjesz ani trochę!

1. Przygotuj potrawy wielkanocne w wersji fit!
Ogranicz sól i cukier, przygotuj lżejsze wersje tradycyjnych potraw. Przepisów jest całe mnóstwo! Znajdziesz je np. w książce „Kuchnia Fit” Konrada Gacy.

2. Wypij szklankę wody z cytryną przed jedzeniem
Przed posiłkiem Konrad Gaca poleca wypić szklankę wody z cytryną. Taki napój sprawi, że zjemy nieco mniej, a dodatkowo metabolizm zostanie przyspieszony – mówi ekspert. Ten prosty trik można stosować przed każdym posiłkiem.

3. Nie biesiaduj przez cały dzień. Zamiast 1 posiłku w ciągu dnia – 4 lub 5
Choć święta sprzyjają całodziennemu siedzeniu przy stole, warto mimo wszystko postawić na regularne posiłki o stałych porach. Praktyka niejedzenia przez cały dzień z powodu zaplanowanej, wieczornej kolacji lub śniadania, które przeciągnie się na wiele godzin, nie jest dobrym pomysłem – ostrzega Gaca. To prosta droga to wilczego głodu, przez który zjemy na ostatni posiłek o wiele za dużo. Wielkanoc to szczególny czas, ale nie warto z tego powodu rozregulowywać swojego metabolizmu. Regularność to podstawa!

4. Jedz na małych talerzach
W ten sposób można łatwo oszukać mózg i… żołądek! Średnia porcja mięsa lub sałatki będzie wyglądała znacznie okazalej na mniejszym talerzu i dzięki temu zjemy mniej bez poczucia straty.

5. Zrezygnuj z alkoholu
Napoje alkoholowe sprzyjają nie tylko tyciu, ale także odwodnieniu, którego przykre skutki odczuwamy znacznie dłużej – ostrzega specjalista żywieniowy. Dlatego jeśli zależy nam na szczupłej sylwetce, warto zrezygnować ze spożywania alkoholu.  

6. Bądź aktywna! Także w święta
Święta nie muszą oznaczać braku ruchu. Jeśli na co dzień jesteśmy aktywni, to nie ma powodu, żeby rezygnować z tego w czasie świąt – mówi Konrad Gaca. Codzienny spacer albo jazda na rowerze pomogą nam przyspieszyć metabolizm. Zabierz rodzinę na wielkanocny spacer i razem cieszcie się aktywnością!

7. Nieustannie się motywuj
Cały czas pamiętaj o swoim celu, który ma związek z odchudzaniem. Nie traktuj świąt jako przerwy w odchudzaniu – masz przed sobą marzenie, które już niebawem może się spełnić, jeśli tylko będziesz konsekwentna! Miej w zasięgu ręki zdjęcie lub cytat, który Cię motywuje. Często przypominaj sobie o tym, do czego dążysz.

Święta nie muszą skończyć się dietetyczną katastrofą – wystarczy jedynie nie tracić głowy i przestrzegać kilku zasad. To pozwoli Ci zachować szczupłą sylwetkę i bez obaw zasiadać do wielkanocnego stołu. Pamiętajmy, że Święta Wielkiej Nocy trwają tylko kilka dni i warto zawalczyć o to, żeby pozostały po nich jedynie miłe wspomnienia o chwilach relaksu z rodziną – mówi Konrad Gaca.

Oto 2 przepisy na fit potrawy wielkanocne, które pochodzą z książki Konrada Gacy pt. „Kuchnia Fit”.

Jajka faszerowane ogórkiem, rzodkiewką i koperkiem

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaSkładniki:
• jajka, 2 szt.
• ogórek, 20 g
• rzodkiewka, 1 szt.
• jogurt naturalny, 2 łyżki
• pieprz, koperek do smaku

Wykonanie:
Jajka gotujemy na twardo, przekrawamy na połówki i wyjmujemy żółtka. Rzodkiewkę i ogórek kroimy w bardzo drobną kostkę, mieszamy z żółtkiem, jogurtem, poszatkowanym koperkiem i pieprzem. Tak przygotowanym farszem wypełniamy białka.

Barszcz biały ze świeżym chrzanem

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaSkładniki:
• marchew, 2 szt.
• pietruszka, 1 szt.
• cebula, 1 szt.
• czosnek, 1 ząbek
• świeżo starty chrzan, 2 łyżki
• jajka gotowane na twardo, 2 szt.
• śmietana 12%, 3 łyżki
• masło (bez soli) 1/8 kostki
• sok z cytryny, 4 łyżeczki
• ziele angielskie, 5 ziaren
• liść laurowy
• natka pietruszki, 1 łyżka
• majeranek do smaku
• pieprz naturalny

Wykonanie:
Marchew obieramy, ścieramy na tarce o dużych oczkach. Cebulę i pietruszkę kroimy na pół. Warzywa wkładamy do 1 litra wrzącej wody i gotujemy do miękkości. Wyjmujemy cebulę i pietruszkę. Do wywaru dodajemy posiekany czosnek, utarty chrzan, majeranek, ziele angielskie, liść laurowy oraz sok z cytryny. Gotujemy około 10 minut. Zdejmujemy z ognia, lekko studzimy, następnie łączymy z masłem i śmietaną. Przyprawiamy do smaku. Ugotowane jajka kroimy i kładziemy na talerze, zalewamy barszczem, posypujemy natką pietruszki.

 
Reklama
  • L’biotica BIOVAX
    L’biotica BIOVAX
  • Follow The Sun Collection - nowa kolekcja Bobbi Brown
    Bobbi Brown
  • Maseczka Oczyszczająco -Detoksykująca
    Eveline Cosmetics
Reklama

Ostatnio komentowane