Klienci

Aktualności2

Nowa kampania Wrangler FW18

Nowa kampania Wrangler FW18Wrangler rozpoczyna sezon jesień-zima 2018 od kampanii i kolekcji, które w stylowy sposób łączą dzikie krajobrazy z miejskim stylem. Marka wydobywa to, co najlepsze z estetyki lat 70. i 80.

 
Katalog IKEA 2019 – domowe życie

Katalog IKEA 2019IKEA chce docenić różnorodność tego, jak żyjemy. Dlatego zaprasza do odwiedzin w siedmiu wyjątkowych domach: od niewielkiej kawalerki po dom, w którym wiele uwagi poświęca się trosce o środowisko.

 
Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w święta
środa, 12 kwietnia 2017 09:24

Czy święta zawsze oznaczają dodatkowe kilogramy? Jak przetrwać Wielkanoc i nie przytyć? Konrad Gaca, znany specjalista żywieniowy, który odchudził tysiące Polaków, podpowiada, jak uniknąć nadprogramowych kilogramów w tym szczególnym czasie.

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaŚwięta Wielkiej Nocy powinny upłynąć w atmosferze spokoju i wypoczynku. Ci, którzy walczą o doskonałą sylwetkę na lato często jednak obawiają się pokus świątecznych smakołyków i przybrania na wadze, dlatego święta stają się dla nich pasmem wyrzutów sumienia. – Moi pacjenci często boją się o to, jak przetrwają święta. Martwią się, że przez wszechobecne smakołyki kuchni tradycyjnej przerwą dietę i zniweczą cały sukces w odchudzaniu, jaki do tej pory osiągnęli – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, twórca metody Mądrego Odchudzania Gaca System. Tłumaczę wtedy, że wszystko zależy od nastawienia i… planu. Wiele osób oddycha z ulgą, gdy dowiaduje się, że święta można spędzić w wersji fit i dzięki temu nie martwić się o swoją figurę.

 

Konrad GacaOto 7 zasad Konrada Gacy, które sprawią, że w te święta nie przytyjesz ani trochę!

1. Przygotuj potrawy wielkanocne w wersji fit!
Ogranicz sól i cukier, przygotuj lżejsze wersje tradycyjnych potraw. Przepisów jest całe mnóstwo! Znajdziesz je np. w książce „Kuchnia Fit” Konrada Gacy.

2. Wypij szklankę wody z cytryną przed jedzeniem
Przed posiłkiem Konrad Gaca poleca wypić szklankę wody z cytryną. Taki napój sprawi, że zjemy nieco mniej, a dodatkowo metabolizm zostanie przyspieszony – mówi ekspert. Ten prosty trik można stosować przed każdym posiłkiem.

3. Nie biesiaduj przez cały dzień. Zamiast 1 posiłku w ciągu dnia – 4 lub 5
Choć święta sprzyjają całodziennemu siedzeniu przy stole, warto mimo wszystko postawić na regularne posiłki o stałych porach. Praktyka niejedzenia przez cały dzień z powodu zaplanowanej, wieczornej kolacji lub śniadania, które przeciągnie się na wiele godzin, nie jest dobrym pomysłem – ostrzega Gaca. To prosta droga to wilczego głodu, przez który zjemy na ostatni posiłek o wiele za dużo. Wielkanoc to szczególny czas, ale nie warto z tego powodu rozregulowywać swojego metabolizmu. Regularność to podstawa!

4. Jedz na małych talerzach
W ten sposób można łatwo oszukać mózg i… żołądek! Średnia porcja mięsa lub sałatki będzie wyglądała znacznie okazalej na mniejszym talerzu i dzięki temu zjemy mniej bez poczucia straty.

5. Zrezygnuj z alkoholu
Napoje alkoholowe sprzyjają nie tylko tyciu, ale także odwodnieniu, którego przykre skutki odczuwamy znacznie dłużej – ostrzega specjalista żywieniowy. Dlatego jeśli zależy nam na szczupłej sylwetce, warto zrezygnować ze spożywania alkoholu.  

6. Bądź aktywna! Także w święta
Święta nie muszą oznaczać braku ruchu. Jeśli na co dzień jesteśmy aktywni, to nie ma powodu, żeby rezygnować z tego w czasie świąt – mówi Konrad Gaca. Codzienny spacer albo jazda na rowerze pomogą nam przyspieszyć metabolizm. Zabierz rodzinę na wielkanocny spacer i razem cieszcie się aktywnością!

7. Nieustannie się motywuj
Cały czas pamiętaj o swoim celu, który ma związek z odchudzaniem. Nie traktuj świąt jako przerwy w odchudzaniu – masz przed sobą marzenie, które już niebawem może się spełnić, jeśli tylko będziesz konsekwentna! Miej w zasięgu ręki zdjęcie lub cytat, który Cię motywuje. Często przypominaj sobie o tym, do czego dążysz.

Święta nie muszą skończyć się dietetyczną katastrofą – wystarczy jedynie nie tracić głowy i przestrzegać kilku zasad. To pozwoli Ci zachować szczupłą sylwetkę i bez obaw zasiadać do wielkanocnego stołu. Pamiętajmy, że Święta Wielkiej Nocy trwają tylko kilka dni i warto zawalczyć o to, żeby pozostały po nich jedynie miłe wspomnienia o chwilach relaksu z rodziną – mówi Konrad Gaca.

Oto 2 przepisy na fit potrawy wielkanocne, które pochodzą z książki Konrada Gacy pt. „Kuchnia Fit”.

Jajka faszerowane ogórkiem, rzodkiewką i koperkiem

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaSkładniki:
• jajka, 2 szt.
• ogórek, 20 g
• rzodkiewka, 1 szt.
• jogurt naturalny, 2 łyżki
• pieprz, koperek do smaku

Wykonanie:
Jajka gotujemy na twardo, przekrawamy na połówki i wyjmujemy żółtka. Rzodkiewkę i ogórek kroimy w bardzo drobną kostkę, mieszamy z żółtkiem, jogurtem, poszatkowanym koperkiem i pieprzem. Tak przygotowanym farszem wypełniamy białka.

Barszcz biały ze świeżym chrzanem

 

Wielkanoc w stylu fit -7 rad, jak nie przytyć w świętaSkładniki:
• marchew, 2 szt.
• pietruszka, 1 szt.
• cebula, 1 szt.
• czosnek, 1 ząbek
• świeżo starty chrzan, 2 łyżki
• jajka gotowane na twardo, 2 szt.
• śmietana 12%, 3 łyżki
• masło (bez soli) 1/8 kostki
• sok z cytryny, 4 łyżeczki
• ziele angielskie, 5 ziaren
• liść laurowy
• natka pietruszki, 1 łyżka
• majeranek do smaku
• pieprz naturalny

Wykonanie:
Marchew obieramy, ścieramy na tarce o dużych oczkach. Cebulę i pietruszkę kroimy na pół. Warzywa wkładamy do 1 litra wrzącej wody i gotujemy do miękkości. Wyjmujemy cebulę i pietruszkę. Do wywaru dodajemy posiekany czosnek, utarty chrzan, majeranek, ziele angielskie, liść laurowy oraz sok z cytryny. Gotujemy około 10 minut. Zdejmujemy z ognia, lekko studzimy, następnie łączymy z masłem i śmietaną. Przyprawiamy do smaku. Ugotowane jajka kroimy i kładziemy na talerze, zalewamy barszczem, posypujemy natką pietruszki.

 
Reklama
  • Biovax botanic
    Biovax Botanic
  • natureON
    natureON
  • Youth to the People
    Youth to the People
Reklama

Ostatnio komentowane