Lifestyle

Volkswagen ID. Buzz – ikona powraca

Volkswagen zaprezentował swój nowy model ID. Buzz. W pełni elektryczny samochód czerpie garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1. ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla – po raz pierwszy w segmencie minivanów. Do produkcji zostaną wykorzystane materiały z recyklingu, a we wnętrzu zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. ID. Buzz z silnikiem o mocy 204 KM i pojemnym akumulatorem (77 kWh) może być ładowany z mocą do 170 kW. Poziom naładowania akumulatora wzrasta wówczas z 5 do 80% w około 30 minut.

ID. Buzz zapewnia dużo miejsca dla rodziny i bagaży. Olbrzymia przestrzeń bagażowa (do 1121 litrów, 2205 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy) sprawia, że rodzinne podróże będą czystą przyjemnością.

Volkswagen będzie oferował model ID. Buzz w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a mieszanka zastosowanych w nim tworzyw świetnie do siebie pasuje. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru. Są to wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na desce rozdzielczej.

Wnętrze jest stylowe, ale również naszpikowane elektroniką. Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, w zasięgu wzroku. W ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

Dzięki nowoczesnej technologii Plug&Charge, która znajdzie zastosowanie w Volkswagenie ID. Buzz, ładowanie akumulatorów będzie jeszcze łatwiejsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczyć będzie podpięcie kabla do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. W momencie podpięcia samochodu do ładowarki, auto zostanie „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy „We Charge”, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania.

ID. Buzz pojawi się w europejskich salonach jeszcze w tym roku, a przedsprzedaż rozpocznie się w drugim kwartale 2022 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.