Moda

Lee Jeans proponuje naturalne rozwiązania dla mody

Dzień Ziemi przypomina o tym, jak ważne jest inwestowanie w dobro naszej planety. Marka Lee Jeans zaprezentowała szereg innowacji i inicjatyw przygotowanych właśnie z tą myślą. Wprowadziła szeroką gamę barwników pochodzenia naturalnego. Zapewniają one nie tylko piękną i bogatą paletę kolorów o wyrafinowanym charakterze, ale także pochodzą z naturalnych źródeł. W rezultacie kolekcja jest przesycona złotym blaskiem minerałów i roślin – od kamiennobeżowych i rdzawych odcieni po kolory kwiatów i liści. Niebielony kolor ecru, który wykorzystano zarówno w podstawowych elementach garderoby, jak i w głównych częściach kolekcji, został nową naturalną barwą Lee Jeans, która stanowi doskonałe uzupełnienie denimowych niebieskości.

Równocześnie marka włącza do produkcji coraz więcej konopi, zwiększając tym samym udział tej niezwykłej rośliny o niskim wpływie na środowisko naturalne w gamie produktów. Konopia rośnie szybko, odżywia glebę i jest naturalnie odporna na szkodniki. Lee Jeans pracuje z tym materiałem, aby w pełni wykorzystać go w dżinsach. Celem jest wykorzystanie nie mniej niż 20% przędzy konopnej w większej liczbie modeli szytych z mieszanek bawełniano-konopnych. Co więcej, do uprawy konopi potrzeba bardzo mało wody, co zmniejsza zużycie tego ważnego zasobu.

W każdy możliwy sposób Lee Jeans ogranicza zużycie wody i zmniejsza ilość odpadów. Procesy farbowania Indigood znacząco zmniejszają lub całkowicie eliminują potrzebę używania wody do barwienia denimu i są najczęściej wybieraną przez markę metodą wykańczania dżinsów. Wszystko to jest częścią programu For a World That Works™.

W tym sezonie marka Lee Jeans nawiązała współpracę z Zinnią Kumar. Kumar jest modelką i aktywistką, która stara się pomagać w tworzeniu lepszego świata poprzez edukację i wzmacnianie wewnętrznej siły. Zinnia wystąpiła w kampanii Lee promującej nowy model Drew o podwyższonej talii i bardzo szerokich nogawkach. Kumar mówi: „Lee to marka z tradycjami, która ma zrównoważony rozwój wpisany w swoje DNA”.

Plany Lee są długofalowe. Nawet w obliczu światowych trudności marka zobowiązuje się, że w każdym sezonie będzie zwiększać liczbę produktów i technologii, które jedynie w nieznacznym stopniu wpływają na środowisko.

Do 2025 r. firma będzie zasilać 100% swoich obiektów energią odnawialną, wykorzystywać ponad 50% materiałów syntetycznych pochodzących ze zrównoważonych źródeł i używać 100% bawełny pochodzącej z recyklingu lub ze źródeł uprawianych w sposób przyjazny środowisku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *